Siets en Gijs op wereldreis!

Anderhalve liniaal van huis

en na een aantal avonden puzzelen en zoeken zijn weeruit: de route van onze wereldreis is (globaal) bekend!!

We beginnen in Azie waar Beijing de start van onze wereldreis is. Na een week of 2inChina zullen we de trein naar het dak van de wereld nemen, Lhasa in Tibet. Hier zullen we het blindenproject van Braille Without Borders (zie video)gaan bezoeken voordat we verder reizen naar Nepal en India. Na India vliegen we naar Thailand waar we in een aantal maanden de landen Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Maleisie bezoeken. Vanuit Singapore laten we Azie achter ons en vliegen we via Sydney door naar Nieuw-Zeeland voor onze grootste uitdagingen: bungee-jumpen en skydiven. Daarna relaxen opeen bounty-eilandje dat bij Frans Polynesie hoort.

Na Frans-Polynesie een tussenstop op Paaseiland voordat we naar Zuid-Amerika vliegen waar we landen in Santiago de Chile. In Zuid-Amerika zien we wel waar het schip strandt, we weten wel dat we richting Patagonie willen en dan de landen Chili, Argentinie, Brazilie, Bolivia, Peru en Ecuador willen bezoeken.

De (nu al) zéér trouwe lezers zullen al gemerkt hebben dat erhet e.e.a. veranderd is in onze planning.Een wereldreisis geen reisvol gerace, vandaar dat we Midden-Amerika gelaten hebben voor wat het is en nu langer in Zuid-Amerikarond zullen zwerven.Daarom ook een nieuw kaartje. Tot zover.....

Richard & Pamela

Hai Gijs en Sietse

Jullie zijn er op tijd bij... ng net zo lang te gaan als wij al op reis zijn. We kunnen jullie 1 advies geven... NIET teveel plannen. Alles gaat toch anders dan je denkt en er is niks zo leuk als spontaan de route omgooien en wat anders te gaan doen.

Veel plezier en kijk eens op onze site voor wat ideetjes.

Groetjes, Ries en Pam
www.enkeltjebangkok.nl

PS: China even goed uitzoeken. Is ivm Olympische Spelen en geouwehoer in Tibet bijna geheel afgesloten (sinds aantal maanden). Visa worden alleen verstrekt als je reis volledig geboekt en betaald is.... tot zover backpackend door China. :-(

Laurens

Ai ai, wat een trip!!! Ik ga elke letter lezen! :-)
Tibet zou ik inderdaad even goed bekijken ja...
Wanneer vertrekken?!

Laurens (en Christina)

Janny

De start is gemaakt, ben benieuwd of het uiteindelijk ook deze reis zal gaan worden maar niets is zo leuk als het maken van reisplannen. Veel succes met alle voorbereidingen en we zullen jullie op de voet volgen.

Babbe

Geweldige plannen! Ben vreselijk jaloers, dat snap je natuurlijk wel...
Enne... als ik tegen die tijd niet meer in Nicaragua woon, dan komen we elkaar wel op een ander plekje tegen.

x Babbe

Nadine

GEWELDIG!!!! (*Jaloers*Jaloers*)
Heerlijk, echt super.. Alleen al om het zo te kunnen plannen. Geweldig..
En wanneer gaat het van start?
Ooit ga ik jou achterna.. Maar eerst maar eens zelf geld verdienen en van jou verhalen genieten..
Ik zie je snel weer meid..

Liefs, Nadine

Siets en Gijs

Het duurt nog 1,5 jaar maar ook nu veranderd er alweer een hele hoop. Vanwege de kosten voor het ticket en de tijd (geen zin in gerace) hebben we besloten om Midden-Amerika toch te laten voor wat het is en meer tijd in Zuid-Amerika (5,5 maand) te spenderen.

En dat scheelt meteen behoorlijk in de prijs van het ticket (voor een tip: mensen die een wereldticket willen boeken, kijk eens op www.roundtheworldflights.com! Scheelt een dikke 500 tot 1000 euro met een Nederlandse operator)

Werner en Dago

Hoi Sietske en Gijs,

Bedankt voor jullie leuke reactie op onze site(www.freewebs.com/wreijnen). Wij hebben ons round the world ticket geboekt via Kilroy Travels in Amsterdam. De prijs weet ik zo niet meer maar de service was in ieder geval geweldig. Het is namelijk niet altijd 'zomaar' ff een ticket boeken, er komt vaak
meer bij kijken dan je denkt.
Verders zou ik idd niet teveel vastleggen want tijdens de reis wordt 'de route' regelmatig gewijzigd.

Mocht je nog meer vragen en/of tips willen hebben stuur dan een mail naar werner.reijnen@gmail.com

Vast veel voorpret met jullie reis.

Ps: als je de kans krijgt moet je zeer zeker Myanmar bezoeken.

el payos

Sietske en gijs op wereldreis!

Hola! muy bueno! Tijdens het lezen van jullie log, komen de gevoelens van jalousie al bovendrijven. Prachtige plaatsen welke jullie aandoen tijdens jullie trip. Denk af en toe even aan mij als jullie in China, Tibet, Laos, Cambodja, Frans Polynesie, Paaseiland, Buenos Aires, Peru, Ecuador en Belize zijn. Dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik er ook bij ben geweest ;) Cuba zou er wat mij betreft nog aan toegevoegd mogen worden. Misschien ook maar goed dat dit niet gebeurd is, want dan was er waarschijnlijk een verstekeling meegegaan!

Groeten,

Sander

Bianca en Rene

Hola,
Jullie zijn op zoek naar een accomodatie op Moorea. Wij zijn in Hotel Hibiscus geweest, niet extreem duur, maar ook niet echt budget. Een prima plek, maar nog beter is Les Tipanniers Vanaf 7500 CPF. Vergelijkbaar in prijs maar net even wat mooier strand, beter snorkelen en beach bar. Maar Frans Polynesie is erg duur, misschien dat je met wat "googlen" een hoteloverzicht kunt krijgen met prijzen. Anders neuzen in de Lonely Planet bij de boekhandel.
Goed idee om op wereldreis te gaan, zou iedereen moeten doen. Echt geweldig.
Have fun

Lindie

Hoi Sietske (en gijs)
Bedankt voor je reactie! Ik ben hard op zoek naar een nieuwe stage en ga kijken wat ik met je tips kan doen. Sowieso het proberen altijd waard lijkt me. Heb even snel jullie plannen gelezen, super joh! Zoals je miss ook op mijn site hebt gelzen heb ik ook een aantal van landen van julle lijstje bezocht dus mocht je iets willen weten? Het zou zo maar kunnen dat ik jullie er mee kan helpen ;)
Nogmaals bedankt!
gr Lindie

Braille without Borders

En de eerste 10 euro zijn binnen voor het project Braille without Borders in Tibet! Met dank aan Tante Tonnie en Tante Dorien ;)

We zijn nu al bezig met het verkopen van kinderspullen voor het goede doel.. Later meer over het project en onze inzet, eerst de scriptie afmaken en dan 2 weken vakantie vieren in een tentje in Frankrijk!!

Bonne vacances,

Gijs en Siets

Ries & Pam

Hai Siets en Gijs

Maak jullie geen zorgen, onze site blijft gewoon in de lucht. Het had te maken met nieuwe software, servers etc etc. Van die dingen waar we zelf niks vanaf weten, maar die wel moeten gebeuren om het zaakje draaiende te houden.

We vinden het compliment leuk om te lezen en zijn echt blij dat jullie zoveel met de site kunnen om jullie eigen reis voor te bereiden. De site is nog niet helemaal af, maar we zijn druk met alle afsluitende verhaaltjes en onderwerpen, zodat het een afgerond geheel is. Wat er later mee gaan doen, weten we nog niet. Wij zijn nu wel bijna jaloers op jullie. Niet omdat jullie gaan, maar omdat wij misschien straks ook wel weer wegwillen.
Wennen aan Nederland gaat prima, het Nederlandse weer niet. Regen, regen en koud.... niks voor ons. Geef ons maar 35 graden en de tropen. Het is wel fijn om gewoon zelf weer eens te kunnen koken en zeker te weten dat je 's avonds gewoon wat lekkers te eten hebt.

Veel succes met de voorbereidingen en hopelijk krijgen jullie steeds meer zin om te vertrekken.

Groetjes, Ries en Pam
www.enkeltjebangkok.nl

Petra

Hallo Sietske en Gijs,
Wat geweldig dat jullie een wereldreis gaan maken.
Ik ga jullie straks zeker volgen, mooie landen waar jullie heen gaan! En super dat jullie een bezoek gaan brengen aan het blindenproject van Braille Without Borders. Wij hebben dit project vorig jaar bezocht tijdens onze Tibet reis en waren erg onder de indruk van het werk dat hier gedaan wordt.

Ik wens jullie heel veel succes en plezier met de voorbereidingen en de tijd vliegt, voor je het weet mogen jullie vertrekken!! :)

groetjes Petra
www.2discover.net

Ben

Jullie planning rammelt natuurlijk.....ik mis nog grofweg 180 landen die je moet aandoen. Het werd toch een wereldreis?

Lambert

Saint Crepin was zeker al een voorproefje voor dat grote ries begint . verder veel plezier groeten van de buren op de camping.

Heleen en Nico

Hallo Sietske en Gijs,

bedankt voor het reageren op onze reismee site. Jullie hebben ook mooie plannen zo te zien.

Wij hebben camping minahoa van te voren een mailtje gestuurd, dan wordt je opgehaald van het vliegveldje. En link van hun website staat bij ons rechts onder het kopje ¨links¨.

Je kan daar een tent huren en er is een uitgeruste keuken ( wel basic, maar het is kamperen he..). Maar als jullie ook van plan zijn om naar Patagonie te gaan is het misschien een goed plan om wel zelf spullen mee te nemen, want het is goedkoop en leuk om daar te kamperen! Wij hebben onze spullen later gekocht in Chili, niet echt goedkoop...

scootertjes, auto´s en fietsen kun je overal in de hoofdstraat huren en ook bij de camping zelf geloof ik. Wij vonden het scootertje het leukste vervoermiddel omdat je toch lekker buiten bent maar niet de hele dag hoeft te fietsen op de hobbelige weggetjes in de hitte.

Succes met het plannen van jullie trip, plan niet te veel want onderweg kom je op andere ideeen!! ( hou bij z-amerika wel rekening met de lange afstanden...)

als jullie nog wat willen weten, horen we het wel.

groetjes Heleen en Nico

heleenennico.reismee.nl

Anderhalve liniaal van huis

Beste Sietske en Gijs,

ook wij wensen jullie veel plezier op jullie wereldreis. Wel hopen we op iets originelere titels voor jullie verhalen...Neem anders ook eens een kijkje op ons blog: http://www.anderhalveliniaalvanhuis.reismee.nl ;)

Groeten,
Gjalt en Boudewijn

Niels en Céline

Hallo Gijs en Sietske!

Wat een mooie reis gaan jullie maken zeg! En wat plannen jullie veel vooraf, netjes hoor! Wij hebben dat echt van dag tot dag gedaan.
Om even antwoord te geven op jullie vraag, op Moorea verbleven wij op Camping Nelson, hierbij de link:
Prachtig strand voor de deur en een van de goedkopere budget locaties op Moorea. Naast je tent aan het strand neerzetten kun je ook in een 'dorm' overnachten, gek genoeg staan daar maar twee bedden dus eigenlijk heb je een privekamer voor ietsje meer dan de kampeerprijs! Nog een tip voor Frans Polynesie: ga liften! Goedkoper dan zelf een auto huren, heel veilig en leuk om met de bewoners in contact te komen. Als jullie budget het toelaat is het ook leuk om te kijken naar de vliegpassen die Air Tahiti Nui verkoopt. Voor een vaste prijs naar bijv. 5 eilanden vliegen. Moorea ligt namelijk heel dicht bij Tahiti en is daarom in de weekenden overladen met strandgangers van het hoofdeiland. Maupiti is absoluut de moeite waard om te bezoeken! (Pension Poe Iti, voor als je even echt een paar dagen wilt relaxen.)

Veel plezier met plannen. Wij vinden het nu nog fijn om weer lekker 'thuis' te zijn, maar vragen ons al af hoe lang dat nog gaat duren ;-)

Groetjes!
Niels & Céline
niels-en-celine.reismee.nl

Hans en Marlies

Hoi Sietske en Gijs
Leuk om te lezen hoe jullie je reis beleven en voor wat voor goed doel jullie op pad zijn.
Ik heb zelf ook zo een wereldreiziger als dochter die ook zo een soort site bij houdt dus ik lees dit altijd heel erg graag. Ik heb deze site van jullie mam gekregen Sietske en wij stonden in Cuijk bij de 4-daagse samen met hun jullie op te w88 en nu zit je al daar.
GEWELDIG....... ik zeg tegen mijn dochter ook altijd GENIET van alles wat je mee maakt.......... dit nemen ze je nooit meer af.
Veel geluk nog op jullie reis verder en tot ziens
Groetjes Hans en Marlies

Josien

Heey Siets en Gijs,

Echt leuk al die verhalen!!! Ik moet er niet te veel van lezen want krijg echt weer zin om zelf te gaan reizen, maar ja wij moeten hier nog ff hard studeren. Veel plezier nog komende maanden. Goed bezigg!!!

liefs Josien